english version
Mapa Nowej Rudy
AKTUALNOŚCI

Trzydniowy projekt POGÓRZE w dniach 1 - 3 grudnia odwołany!Tym razem 2 grudnia 2017r. do Nowej Rudy NIE przyjedzie turystyczny pociąg....

Na stronie www.NowaRuda.pl znajdziecie Państwo aktualne e-wydanie Kuriera Noworudzko – Radkowskiego. Serwis www.NowaRuda.pl skierowany jest do wszystkich mieszkańców miasta i gminy Nowa Ruda....

Informacje z Gór Sowich

NUTW : BASENOWO

Data: 2017-11-12, dodano przez admin
Kategorie: [ News NUTW - Noworudzki Uniwersytet Trzeciego Wieku ]

Bo głównym punktem programu czwartkowej (9 listopada) wycieczki do Cieplic był pobyt na cieplickich termach. Dziewiętnastoosobowa grupa słuchaczy NUTW, lubiąca "mokrą robotę" zameldowała się na basenie w Cieplicach punktualnie, aby zdążyć na zajęcia aerobikowe w wodzie.

Sympatyczny pan instruktor, który również obsługiwał naszą grupę przy wejściu, obdarzył nas od razu nie lada komplementem - "seniorzy? - zdziwił się - jacyś tacy młodzi...". Z godzinnym aerobikiem w wodzie poradziliśmy sobie doskonale ku zadowoleniu instruktora, co podkreślał szerokim uśmiechem i uznaniu przyglądających się naszym ćwiczącym studentom  ratownikom. A potem korzystaliśmy ze wszystkich wodnych atrakcji jakie tylko były dostępne, bawiąc się przy tym doskonale, zupełnie jak nie seniorzy... Listopadowy dzień był ciepły i ładny, więc pozwoliliśmy sobie też na trochę spaceru przez późnojesienny park zdrojowy i krótkie, turystyczne przejście przez uzdrowisko. Przystanęliśmy oczywiście przy Pałacu Schaffgotschów (XVIII wiek, teraz filia Politechniki Wrocławskiej), w Domu Zdrojowym spróbowaliśmy cieplickiej wody (ciepła, ale szczególnym smakiem się nie wyróżnia), zerknęliśmy na Długi Dom (dawny dom gościnny dla kuracjuszy wybudowany przez cystersów) i dłuższą chwilę spędziliśmy w ewangelickim kościele Zbawiciela (barokowy z lekkim wpływem rokoko, XVIII wiek), zapoznając się z jego ciekawą historią.

Smaczny obiad zjedliśmy w restauracji Sonata, gdzie przy deserowej kawie opowiedziana została legenda o powstaniu cieplickiego uzdrowiska i dziwnym skrzacie zapowiadającym dobre i złe wydarzenia w istniejącym kiedyś w pobliżu Cieplic młynie. Niestety było już za późno, aby zwiedzić ciekawe Muzeum Przyrodnicze. Ale to nadrobimy następnym razem, bo do Cieplic postanowiliśmy wrócić jeszcze na wiosnę w przyszłym roku.

Noworudzki UTW

Anna Szczepan

POEZJA I MUZYKA - CZESŁAW NIEMEN - Starsze »
« Nowsze - ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

cisnienie: 957 hPa
1°C
Portal Pogodynka.pl
Prognoza num. COSMO, nie zweryfikowana przez synoptyka
e-Pogoda z Nowej Rudy

Polecamy:
Kurier TV Sudecka
TV Klodzko
www.Ziemiaklodzko.pl

Copyright © 2009 - 2016 www.NowaRuda.pl - Prywatny Noworudzki Serwis Informacyjno - Turystyczny